copywriting

Es hört doch jeder nur, was er versteht.”

horen of begrijpen

“Es hört doch jeder nur, was er versteht”, zei Goethe een paar honderd jaar geleden. We horen alleen dat wat we begrijpen. De rest is ruis en ruis maakt dat mensen zappen, swipen of uitschakelen. Daarom is copywriting de hoeksteen van communicatie, ongeacht wat je wilt overbrengen of aan wie. Woorden en de vorm waarin ze gepresenteerd worden zijn de sleutel tot effectieve communicatie en interactie.

Buro Bergmans - Copywriting
Buro Bergmans - Copywriting

kort en bondig

Helemaal zonder woorden kunnen we natuurlijk niet, maar we houden het wel graag kort en bondig. Als je iets met tien woorden kunt zeggen, is de rest ballast en overkill. Leuk, als je voor een encyclopedie schrijft, maar in alle andere gevallen stel je het lezersgeduld alleen maar op de proef. En de clou? Als je je doelgroep met die tien woorden weet te boeien, krijg je vanzelf ruimte voor meer…

Buro Bergmans - Copywriting

Toonsoort

Wat is je doelgroep en hoe communiceert deze? Belangrijk, want in ronkende literaire volzinnen een bouwblad volschrijven scoort waarschijnlijk net zo goed als een plat Amsterdams accent op een terras in hartje Antwerpen. Buro Bergmans helpt u communiceren op een manier die overeenkomt met de vocabulaire en  denkwijze van uw doelgroep. C’est le ton qui fait la musique.

short en long copy

Buro Bergmans schrijft short & long copy voor websites, magazines, SEO, advertenties, brochures of direct mail. We schrijven ook je publireportage, biografie of white-paper, in het Nederlands of Engels. Natuurlijk kunnen we ook je teksten vertalen, aanpassen of herschrijven.

copywriting voor zoekmachines

Bij copywriting hebben we niet alleen te maken met een menselijke doelgroep. Ook zoekmachines zoals Google kijken verder dan een paar keywords of descriptions en beoordelen je bodyteksten, paginatitels en zelfs de doorgaans verborgen meta-informatie van je afbeeldingen op relevantie en samenhang.

Zoekmachine optimalisatie - SEO Copywriting

meer dan keywords

Zelfs de samenstelling van de teksten, de zinsbouw, het woordgebruik en de verhouding tussen afbeeldingen en tekst spelen een rol. Daarom is copywriting voor zoekmachines een vak apart. Dagelijkse kost voor Buro Bergmans, dus schakel ons gerust in voor het schrijven van je webteksten!

Buro Bergmans - Copywriting

meer weten?

We kunnen nog een paar meter volschrijven over hoe we over SEO, ranking en het belang van vindbaarheid denken, maar er moet iets te bespreken overblijven. Wil je weten wat we voor je vindbaarheid kunnen doen? We zijn maar één klik verwijderd en helpen je graag verder met al je vragen.

formulier











    vertalingen

    Je kunt bij Buro Bergmans terecht voor het schrijven of redigeren van Nederlandse en Engelse teksten, maar daar stopt onze talenknobbel! Voor vertalingen naar andere talen hebben we goede relaties met een aantal professionele vertaalburo’s. Zo kunnen we je altijd van dienst zijn met loepzuivere vertalingen en pakkende teksten in de meest uiteenlopende talen.

    Menu